Kies in 5 stappen je mobiele abonnement!

Geplaatst op
7/1/24

Een nieuw mobiel abonnement kiezen is niet altijd eenvoudig. Je wilt zeker zijn dat het abonnement goed bij je past, maar je wilt ook zeker zijn dat je de beste prijs betaalt. Bij het kiezen van je nieuwe mobiele abonnement zijn er een aantal zaken waar je op wilt letten, zodat je zeker weet dat je het juiste abonnement kiest. Natuurlijk helpen wij je graag op weg.

1. Maak een keuze uit iOS en Android

Een eerste keuze die je maakt is de keuze voor een besturingssysteem. Je kiest voor een Android besturingssysteem of voor een iOS besturingssysteem (Apple). Alle smartphones van Apple zijn voorzien van het iOS besturingssysteem. Andere smartphones, zoals die van Huawei, Samsung en Motorola zijn voorzien van een Android besturingssysteem. Vaak gaat de voorkeur uit naar het systeem dat je nu ook gebruikt, omdat je daaraan gewend bent, maar je kunt natuurlijk altijd wisselen als je dat wilt.

2. Bepaal je favoriete merk en model smartphone

Misschien heb je door de jaren heen al verschillende merken smartphones gehad, waardoor je al een goed idee hebt van de merken die wel bij je passen en die niet bij je passen. Als je gewend bent aan een Samsung, dan zal je mogelijk liever geen iPhone nemen. Andersom geldt dit vaak ook zo. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen zo. Daarnaast is de overstap van een Samsung naar bijvoorbeeld een Huawei, of andersom, een stuk kleiner. Bekijk welke merken wel en niet bij je passen. Weeg alle voor- en nadelen van merken en modellen tegen elkaar af om bij de juiste keuze te komen.

3. Wat voor abonnement heb je nodig?

Als je nu ook al een mobiel abonnement hebt, dan kun je eens goed kijken of dit abonnement aansluit of je verbruik van de afgelopen tijd. Verbruik je eigenlijk een stuk minder dan je bundel toelaat? Dan kun je een kleinere bundel nemen. Verbruik je juist een stuk meer, waardoor je steeds buiten de bundel gaat? Kies dan voor een grotere bundel of kies voor een abonnement met onbeperkt data en bellen. Bij het kiezen van een abonnement let je altijd goed op de data, maar natuurlijk ook op de belminuten en eventueel de sms’jes als je die nog verstuurt. Heb jij ook een kind thuis met een mobiel? Zorg er dan voor dat je daar het juiste abonnement en dataplafond voor kiest

4. Hoeveel opslag heb je nodig?

Een ander belangrijk punt om op te letten bij het kiezen van een abonnement met toestel is de opslag van de telefoon. Dit is niet voor iedereen belangrijk. Het is namelijk vooral afhankelijk van de manier waarop je jouw toestel gebruikt. Wil jij bijvoorbeeld heel veel video’s en foto’s op je mobiel bewaren en heb je een behoorlijke muzieklijst in je toestel staan? Dan heb je toch wel een opslag nodig van minimaal 64 GB. Sla jij niet zo veel op? Dan kan een opslag van 32 GB voldoende zijn.

5. Een provider kiezen voor je abonnement

Heb je al een provider en ben je daar tevreden over? Dan kun je natuurlijk een nieuw abonnement afsluiten, of verlengen, bij je huidige provider. Ben je hier niet zo tevreden over? Dan kun je overstappen. Let hierbij wel op de prestaties van de provider in het gebied waarin jij je het vaakst bevindt. Het is bijvoorbeeld zo dat Tele2 in de Bollenstreek, Zuid-Holland, een heel slecht bereik heeft. Het bereik van deze provider is een stuk beter in het oosten van het land. Dit is natuurlijk slechts een voorbeeld. Let op de prestaties en natuurlijk ook op de abonnementen die een provider aanbiedt. Je wilt goede prestaties, een abonnement dat bij je past en een aangename maandprijs.

Vergelijk mobiele abonnementen voor de beste deal

WVE helpt jou graag met het vinden van het juiste abonnement met toestel. Wij helpen je graag verder, neem contact met ons op. Wij Vergelijken eenvoudig op alle punten die belangrijk zijn om de beste deal te vinden. Zo kun jij echt maximaal genieten van je nieuwe smartphone mét een voordelig abonnement dat perfect past bij wat jij nodig hebt.